Reszponzív

Légy sokoldalú és szerezz még több vásárlót és forgalmat!

ALKALMAZKODJ

Mi az a renszponzív honlap és hogyan néz ki a reszponzív weboldal? Ezzel kapcsolatosan számtalan kérdés és fogalom kering a köztudatban. Mi az a reszponzív honlap? Miért kell az nekem? Hogyan is működik ez a valóságban? Akkor most több webldalam lesz? Plusz költséget jelent-e ez nekem a honlapkészítés során? Mi lesz a tartalmaimmal, több helyre kell feltöltenem? A kérdések sora mondhatjuk végtelen. Ennyire azért nem bonyolult a dolog! Megpróbálunk összetett és érhető képet adni a reszponzív jelenségről.


A technológia állandóan változik, nagyon felgyorsult világban élünk. Az elmút pár évben a technológia és internetes fejlődés nagyobb volt, mint az előtte álló több évtízedben. Ez a folyamat csak gyorsulni látszik és nem tudjuk megjósolni, hogy hol a vége. A felgyorsult fejlődés kiköveteli, hogy az holnapok is alkalmazkodjanad az éppen aktuális kritériumoknak. Az okostelefonok és táblagépek világába léptünk. Egy honlapkészítés esetében ez némi többlet munkát és tervezést jelent, de óriási lehetőségeket biztosít a piaci szereplőknek. Gondoljunk csak bele, találkozol egy hírdetéssel valahol - legyen az újság, utcai plakát, rádió, metró, bármilyen más platform -, régebben hazamentél és megnézted az asztali gépen a hírdetéshez kapcsolódó szolgáltatás weboldalát. Manapság és már nem feltétlen így működik, előveszed a nálad lévő telefont, vagy táblagépet és azonnal megnézheted a hírdetés oldalát. Az internet globális forgalma rohamosan változik, a forgalom nagy része már mobileszközökön zajlik és évente ez az arány nő az asztali gépek hátrányára. Egy nem mobilbarát és reszponzív honlap így akár a látogatóinak felét is elveszítheti. 



Az érdelődők 70-90%-a azonnal elfogja hagyni a megtekintett oldalt ami nem biztosít tökéletes megjelenést a készülékén. Google felmérések alapján a látogatók 60-70%-a nem is fogja felkeresni azokaz az oldalakat, amelyeknél mobileszkzön problémája akadt, inkább alternatívát keres a konkurenciánál. Nem hangzik túl jól! Egy másik fontos adat, hogy a mobil készüléken 65%-al nagyobb a konverziós arány, mint asztali gépeken. Ez az érték azt mutatja meg, hogy egy weboldal látogatói közül hányan végeznek el valamilyen konverziós folyamatot, vagyis a szolgáltatásod igénybevételét. Hivatalosan a Google is bejelentette, hogy a nem mobilbarát weboldalakat a keresőjében bünteti és hátrébb sorolja azokat. Szintén elismerik, hogy a mobilra optimalizálás legelterjedtebb formája a reszponzív design. Egy HTML, egy URL, CSS-ben megadott
„media queries” – mi is ezt a személéletet követjük.


Mit jelent ez nekünk szolgáltatóknak? Természetesen több érdeklődőt, megnövekedett látogatót, nagyobb forgalmat és gyorsabb információ cserét. A gyors információ cserével a szolgáltatás igénybevételével is előnyt szerzünk, az Ügyfél most értesült rólad, a vásárlási hajlandóság is ilyenkor a legnagyobb, érdeklli őt, birtokolni akarja azt azonnal. Ahogy telnek az órák, napszakok a hajlandóság alábbhagy és leredukálódik. Erre mi a megoldás? A jelenlegi egy honlapkészítése során ez a reszponzív weboldalt jelenti.

RESZPONZÍV ÉS MOBILBARÁT WEBOLDAL

A két fogalom nem azonos. A mobilbarát fogalom inkább az oldalunkon található tartalmakat jelenti, a reszponzív design maga a keretrendszer, amelyben a tartalom található. A két kifejezés szinte már összeforrt és egyben használatos. Első lépésként a reszponzív felépítést kell megvalósítanunk, hogy bármilyen mobileszközön tökéletesen működjön, beleértve a táblagépeket is. A felépítésnek érzékelnie kell milyen eszközről nézik a honlapot és annak megfelelően kell betöltődjön. A tartlamainkat újra kell gondolnunk, mobilbaráttá kell tenni azokat. Át kell szabnunk szöveges tartalmaink hosszát, az elhelyezett képek milyenségét, a honlap funkcióit. A reszponzív design pedig segít nekünk, hogy a felhasználó ugyanolyan élményben részesüljön honlapunk böngészése közben, mint ha az csak asztali gépről történne.


Mire érdemes odafigyelni!
 
  Egyszerű használat
  Optimalizált tartalom
  Könnyed információ elérés
  Gördülékeny kapcsolatfelvétel
  Felugró ablakok és overlayek mellőzése
  Konverziós arány növelése a tökéletes felhasználói élmény fenntartásával
  Bővíthetőség a jövőben

A reszponzív webdesign-t az egyre nagyobb teretnyerő és többféle méretű kijelző megjelenése hívta életre. Egy olyan megoldásra van szükségünk, amely mobiltól a táblagépen keresztűl az asztali számítógépekig, minden eszközön képes megjeleníteni egy weboldalt azonos URL alatt, közel azonos dizájnnal és tartalommal. A eddigi fix szélességű elrendezéssel készülő honlapok már nem tudtak optimálisan megfelelni a mobileszközök által támasztott igények sokaságának.

 

MIT JELENT EZ SZÁMODRA?

Oldalunk látogatói okostelefonokrólról, tabletek-ről és laptopokról vagy akár hagyományos asztali számítógépekről érkeznek. Nekünk webfejlesztőnek az a feladatunk, hogy olyan weboldalakat tervezzünk és készítsünk, amelyek felhasználói eszköztől függetlenül minden látogatót tökéletes megjelenéssel szolgálnak ki, törekedve a legnagyobb használati elmény nyújtására. Legtöbb szegmensben már alapkövetelmény a reszponzív megjelenés, így honlapját is ezen elgondolás mentén fogjuk elkészíteni. Valójában minden weboldal elkészíthető reszponzív kivitelben, de az oldalad típusától függően elkülönített dizájnszemléletet használunk.

Előnyök:
 
  Tartalmakat egyszer kell csak felvenni, így sok időt takarítunk meg a karbantartás során
  Nagyon keresőbarát megoldás, fontos keresési szempont a Google-nál
  Költséghatékony, mert nem kell több verziót készíteni
  Gyors megoldásokat kínál honlapunk működése szempontjából, gyors weboldal szintén keresési kritérium
  Szép megjelenést biztosít honlapodnak minden eszközön és böngészőn

Nyugodtan ránk bízhatja honlapkészítését, a legnagyobb alapossággal fogunk odafigyelni minden apró kis részletre. Oda is kell figyelnünk, mert a mobilbarát weboldal szintén függ minden egyes elemtől oldalunkon, nagy hatása van a működési sebességre. Az oldal sebessége szintén keresői alapérték, természetsen ehhez a megfelelően működő háttér erőforrás sem nélkülözhető. Reszponzív honlap esetén mindig a mobileszközös verziót kell, hogy kiindulási pontnak vegyük. Mobilbarát oldalból könnyebb egy asztali verziót felépíteni, mint fordítva.